Tisztelt Szerkesztőség !
Csatoltan küldjük Önöknek a Petíciót, a levelet, valamint azokat a mellékleteket, melyeket az Európai Parlament Petíciós Bizottságához juttattunk el, kivéve-terjedelmére tekintettel a hitelszerződést.
Álláspontunk szerint a deviza hitelezés problémája évek óta nem lett megoldva, a válság minden hatását- a szerződéskötéskor bankár-közgazdász-pénzügyi elemző-és jogi végzettséggel nem rendelkező adósok isszák,- akikkel ezen végzettségek hiánya miatt számukra kizárólag egyoldalú kötelezettség vállalásról szóló szerződéseket ,közjegyzői okiratokat Írattak alá.
A jelenleg érvényben lévő hitelszerződések alapján, valamint az ezekhez esetlegesen adósra nézve egyoldalú kötelezettség vállalásról szóló "banki mentőcsomagok" -kal fűszerezett hitelek törlesztése lassan annak is lehetetlen, aki még fizeti, vagy lehetőségéhez képest "fizetgeti.
A statisztikákkal ellentétben a törlesztő részletek 50-100%-al emelkedtek bankoktól függően.
A jelenleg meghozott intézkedések álláspontunk szerint a várt eredményt nem hozták meg, a napi sajtóból értesülve közel egymillió ember kerülhet az utcára. A többi bedőlés előtt álló hitelről nem beszélve.
A jogszabályok egy kis emberséggel lehetőséget adnának ezen uzsora szerződések átdolgozására, a hitelfelvevők fizetési képességének visszaállítására, megtartására.
Valamilyen okból ez mégsem történik meg,-akkor sem, amikor már nagyon nagy a baj. Ezért fordultunk az Európai Parlament Petíciós Bizottságához.
Levelünket e-mailben elküldtük Thomas Hammarberget Emberi Jogi Biztos úrnak, P:Nikiforos Diamandouros Európai Ombudsman úrnak, valamint Dr, Szabó Máté úrnak az Állampolgári Jogok Országgyűlési Biztosának.
Budapest, 2010. 12.14.
A Széchenyi Hitelszövetség javaslata a lakosság túlzott mértékű eladósodottságának csökkentésére, valamint a nehéz helyzetbe került lakáshitelesek terheinek csökkentésére.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete által napokban kiadott 2010. évi második kockázati jelentése, az abban megfogalmazott helyzetértékelés, valamint a statisztikai adatok arra engednek következtetni, hogy elengedhetetlenné vált egy azonnali, radikális lakossági konszolidációs program megvalósítása.
A jelentésből egyértelműen kiderül, hogy a kialakult helyzet hagyományos, néhány hónapos átmeneti könnyítésekkel rendkívül rövid időn belül kezelhetetlenné válhat. Mindenképpen hasznosnak ítélhető meg az a törekvés, hogy a megfelelő intézményrendszer kiépítéséig az otthonok megfelelő védelemben részesüljenek, ennek érdekében az ingatlanokra vonatkozó kilakoltatásokra, árverésekre, valamint a bírósági eljáráson kívüli értékesítésekre a moratórium kihirdetése indokolt volt.
Sajnálatos azonban ennek az intézkedésnek a negatív hatása, nevezetesen az, hogy a megfelelő kommunikáció és a kívánatos párbeszéd hiánya egyre több esetben az adós fizetési morálját rontja, a moratórium megjelenésével egyre többen biztatást éreznek a fizetés elmaradására. Azok a – számunkra mindenképpen – hétköznapi hősök, akik emberfeletti teljesítményük mellett tudnak csak megfelelni fizetési kötelezettségüknek, joggal gondolhatják, hogy eljött az a pillanat, amikor talán nem túl veszélyes néhány havi elmaradást felhalmozni, hiszen a várva várt megoldás szinte csak karnyújtásnyira van tőlük. Rendkívül sajnálatos, de nagy annak valószínűséggel , hogy sokan közülük tévednek. A moratóriumok egyszer lejárnak, az állami megoldás még ismeretlen, és ilyen nagy méretű probléma megoldására még álmodni sem lehet költségvetési fedezetet.
A jelenleg megoldatlan, súlyos nehézségekkel küzdő, legtöbbször önhibáján kívül reménytelen helyzetbe került családoknak azonban csak egy olyan együttműködés és egy, a banki és a politikai közösség között létrejövő, anyagi áldozatokat is felvállaló program nyújthat valódi megoldást, amely kész az ésszerű kompromisszumokra.
Ennek hiánya tömeges és végleges eladósodottsághoz fog vezetni, ráadásul a korábbiakban tett megállapítás ezzel kapcsolatban, nevezetesen a "már ezen is jó úton járunk" megfogalmazás több tízezer család bekövetkezett, hiszen alternatív, kézzel fogható segítséget – legyen bármilyen meglepő is - kizárólag csak a kereskedelmi bankok kínáltak fel, ennek eredményessége azonban rendkívül vegyes képet mutat, és ezek a konstrukciók sem nevezhetők általános gyakorlatnak.
Az állam által felkínált nehéz helyzetbe kerül lakáshitelesek részére megalkotott Törvény későinek és bonyolult feltételrendszeréből adódóan nehezen volt igényelhető, ezzel szemben a banki adósvédelmi-átstrukturálási termék egyszerűbb, az igényléskor fennálló tartozásokkal szemben rugalmasabb. A Törvény egyik legnagyobb hibája mindenképpen a tartozásmentesség követelménye, továbbá értelmezhetetlen hibaként megemlíthető, hogy nincs az alkalmazásnak kötelező érvénye, az alkalmazás elmaradása szankcionálatlan marad.
A lakossági adósságainak szerkezetében jelentős kockázatot jelent a fedezetlen hitelek elmaradásában megmutatkozó rendkívül magas szerződéses darabszám, a hozzá tartozó állománnyal együtt. Ezeknek a követelések értékesítésében is jelentős változás figyelhető meg. Míg a korábbi években 30-40 százalék környékén volt a néhány százas tételben összeállított követelésértékesítési csomag, addig ma már megjelentek ezen felmondott hitelek ezres nagyságrendű csomagjai, mindösszesen 2-18 százalék közötti értékesítési áron.
Aggályos továbbá a közüzemi tartozások összege, amelynek mértéke jóval meghaladja a 60 milliárd forintot. Számos esetben tapasztalható, hogy a megfizetett, vagy csak csekély mértékben elmaradást mutató jelzáloghitelek adósai a közüzemi díjak be nem fizetésén próbálnak „spórolni”, bízva a következő hónap csodáiban, vagy csak egyszerűen enni is szeretnének.
Mindhárom követelés nagy valószínűséggel összefüggésben lehet egymással, az árverési illetve kilakoltatási kockázat ezeknél a tartozásoknál maradéktalanul, egymástól függetlenül is fennállnak, éppen ezért csak és kizárólag egy komplex megoldás irányában lehet gondolkodni.
Az Országgyűlés az elmúlt évben törvényt alkotott a nehéz helyzetbe került lakáshitelesek védelme érdekében. Időben megkésve, számos bonyolult, és nehezen teljesíthető feltételt támasztott, valójában csak a munkájukat elveszített adósok egy részének tudott megoldást nyújtani. Ezt a feladatot sem tudja sokáig betölteni, hiszen ennek az áthidaló hitelnek igénylése 2010. december végén megszűnik. El kell azon is gondolkodni, hogy a törvény hatálybalépését követő egy héten belül miért csak három kereskedelmi bank rendelkezett erre vonatkozó ügyviteli utasítással, nyomtatványokkal, felvilágosítást adni tudó tanácsadókkal.
E törvény átdolgozásával a jelzáloghitelek esetében maximált, lépcsőzetesen emelkedő törlesztő-részletek meghatározását (30, 45, és 60 ezer forint), és három évre vonatkozó átmeneti törlesztő-részlet enyhítési időszakot kell Törvényben előírni, amely lehetőség vonatkozna mindazoknál a hiteleknél, ahol a hitel felvételekor az adósok igazolt jövedelme meghaladta az akkor kalkulált, nem akciós törlesztő-részletet. A jelenleg érvényben lévő törvény nem engedi meg, hogy elmaradással rendelkezzen az adós, ezért ennek az elmaradásnak az összegét 3 havi törlesztő-részletben kell maximalizálni.
Fontos lenne megajánlani azoknak is ezt a lehetőséget, akiknek szerződésüket már felmondták. Itt a késedelmi kamatoktól mentes, a felmondás napján érvényben lévő tőketartozással kell egy újrakezdési hitelszerződést kötni a fentiekben vázolt, és a Törvényben meghatározott feltételek mellett.
Fedezetlen és felmondott hitelek követelésértékesítése esetén az Államnak követeléskezelő társaság felállításával elővásárlási jogot kell biztosítani. A jelenleg kialakult 2-18 százalék közötti ár esetében történő követelés megvásárlása, és annak csekély felár megfizettetése esetén egy új szerződés megkötésével jelentős mértékben csökkenteni lehet az adós kockázatát az életen át történő eladósodottságtól.
A fenti két megoldás egymástól függetlenül is alkalmazható, amelynek előírás lehet, hogy a három éves időszak alatt évente egyenlő arányban csökkenteni kell a már fennálló közüzemi díjtartozásokat, illetve azokkal nem maradhat el.
Amennyiben csak a törlesztő-részletek csökkenését érjük el, már az is hatékonyan tudja befolyásolni a kereskedelmet és a szolgáltatást, ezen keresztül a gazdaságot. A legutóbbi adatok is azt mutatják, hogy az ipari termelés, export növekedését szinte kiegyenlíti a belső fogyasztás csökkenése
A Nemzeti eszközkezelő Társaság felállítása a jelenlegi helyzet változatlanságát feltételezve egyrészt jelentős költségeket emésztene fel, másrészt legalább 150 ezer szerződéssel számolhat, ennek technikai lebonyolítása is jelentős forrásokat igényel, nem beszélve arról, hogy több ezres apparátus kell egy ekkora intézmény fenntartásához, valamint a szükséges infrastruktúrát is ki kell építeni, s mindez óriási költségekkel jár majd.
Mindazok a bajban magukra maradt emberek, akik ma, de a jövőben is megfizethetetlen tartozásokkal rendelkeznek, az otthonuk elvesztése után is, nem keresik majd azokat a foglakoztatási lehetőségeket, ahol rendezett a munkavállalás, csak azért, mert a legális jövedelemre a végrehajtás lehetősége mindenkor fennáll. A feketemunkát fogják erősíteni, járulékfizetés nélkül, mert nem maradt vesztenivalójuk.
Ennek elkerülésére, valamint a gazdaság növekedésének legnagyobb gátjaként fennálló túlzott lakossági eladósodottság csökkentése érdekében kell a leghamarabb valós adósságkezelési technikát kidolgozni következő időszakban. Álláspontunk szerint ebben a pénzintézetek alkalmas partnerek lennének, de ilyen terhek vállalására a következő évekre is bevezetésre kerülő ún. bankadó fenntartása mellett nincs lehetőség. Mérlegelni kell, hogy a törlesztő-részletek csökkentéséből adódó társadalmi-gazdasági előnyök, vagy e programban részt vevő pénzintézetek által megfizetett adó lehet az ország részére hasznosabb, előnyösebb.
Budapest, 2010. augusztus 16.
Barabás Gyula elnök
Banki feketelista /Forrás: Banki Károsultak
Információs Irodája
A Banki és Végrehajtási Károsultak Információs Irodája összeállítása szerint közreadjuk azoknak a bankoknak a listáját, amelyek a pénzügyi válság alatt sem változtattak hitelezési, ill. válságkezelési magatartásukon, nem felelnek meg a Banki Etikai Kódex követelményeinek, attól jelentősen eltérnek.
A mérést az alább szempontok alapján végeztük el:
• kb. 800 ügyfél panaszainak feldolgozása
• külsős munkatársak észrevételei
• A Banki és Végrehajtási Károsultak Központi Irodájának véleményezése
A vizsgálat a 2010. január 1-től 2010. június 30-ig terjedő időszakot öleli fel.
A megállapításokat szubjektív véleményekre alapozzuk, 27 bank és pénzügyi vállalkozás értékelése után. Az első öt helyezettet nevezzük meg név szerint, a többivel kapcsolatban általános értékelést adunk, ill. a meglevő problémákra kívánjuk felhívni a figyelmet.
1. Raiffeisen Bank a Butár Kft.-vel
2. Aegon Bank
3. AXA Bank
4. Cetelem
5. Provident Zrt.
6. Athlon Zrt.
7. Ká-Pé Hitel Zrt.
Részletes értékelés Raiffeisen Bank a Butár Kft.-vel
A Raiffeisen Bank több irányban is problémás. Nem csak a saját tevékenysége alapján kapta meg ezt a helyezést, hanem partnerei tevékenysége is hozzájárult ehhez, amelyet nem kontrollált, és ezért erkölcsi felelősség is terheli. A Raiffeisen Bank néhány más bankkal együtt refinanszírozta azokat a pénzügyi vállalkozásokat, amelyek ugyan törvényesen működtek, de hitelezési gyakorlatuk megkérdőjelezhető, és sok esetben azzal a hátsó szándékkal működtek, hogy jó és értékes ingatlanokat szerezzenek meg maguknak. Ezekhez az ügyletekhez jó részben a Raiffeisen Bank adta a pénzt. Természetesen megfelelő törvényes szabályozás alapján, de nem vizsgálta kellő szigorúsággal a hitelezési gyakorlatukat. A Raiffeisen Bank saját tevékenységében jelentősen túlfinanszírozta az ingatlanokat. Túlságosan könnyen adta hiteleit, ill. ezeket még meg is toldotta és összekötötte áruvásárlási lehetőségekkel is.
A saját maga által felállított szabályokat sem tartja be. Az ügyfelek panaszaira vagy nem reagál, vagy azt csak jelentős késéssel teszi meg, vagy csak külső /PSZÁF/ nyomásra cselekszik.
A behajtó cégével a Butár Kft.-vel közösen fellelhető az a tendencia, hogy befolyásolják a szerződéseket. Hasonlóan, mint az általuk refinanszírozott pénzügyi vállalkozások, a Raiffeisen Bank is alkalmazza azt a taktikát, hogy az értékesebb ingatlanoknál megvárja, hogy a kamatok és a késedelmi kamatok feléljék az ingatlan értékét, amelyet aztán az opciós vételi jogukkal érvényesítenek. Van olyan ügyfél, akinek még 16 hónap nem fizetés után sem mondták fel szerződését, közben a 20 millió Ft-os tartozás 30 millió Ft-ra növekedett, másik esetben viszont 2-3 hónap nemfizetés után felmondja a hiteleket.
A Bank semmibe veszi az ügyfél pénzügyi önrendelkezési jogát, a beérkezett befizetéseket a saját elhatározása szerint írja jóvá, még akkor is, ha az ügyfél másképpen rendelkezik.
Válságkezelési gyakorlata: a Butár Kft.-vel együtt nagyon erős pszichikai nyomás alá helyezi az ügyfeleket. Folyamatos zaklatásnak vannak kitéve, a szerződés módosítási lehetőségeket zömében az ügyfél számára teljesíthetetlen feltételekhez kötik. A Bank belső kommunikációja rossz, nincs együttműködés a végrehajtási osztály és a hitelezési osztály között, amely a megállapodásokat jelentősen hátráltatja. A pénzintézet tevékenysége megérne egy hivatalos átvilágítást és revíziót. A Bank jelképe a dupla lófejes embléma, amely tőlünk nyugatabbra a biztonságot jelentő menedéket jelenti, sajnos megtévesztő. Rengeteg rejtett csapdával tűzdelt szerződést íratnak alá az ügyfelekkel, amelyekre nem kellő mértékben hívják fel az ügyfelek figyelmét. Sajnos eddig még senki nem lépett fel hatékonyan a Bankkal szemben- sem a Bankfelügyelet, sem az érdekvédők.
Amíg a Bank nem változtat magatartásán, a Bankot semmilyen tranzakcióra nem ajánljuk.
Aegon Bank és AXA Bank
Mindkettőnél ugyanazokat a problémákat látjuk. Ezen belül az Aegon azért került a második helyre, mert még az érdekvédőkkel kapcsolatos egyeztetések elől is elzárkózik és kompromisszumkészsége rendkívül alacsony. Mindkét bank a versenytársakkal szembeni konkurencia, harc jegyében rendkívül könnyen adta hiteleit. Amilyen könnyen adták a hiteleket, annál szigorúbb a behajtási rendszerük, ill. rendkívül csekély mértékben hajlandóak az ügyfelek problémáját tudomásul venni.
Mivel elég sok vegyes típusú szerződést kötöttek /lakáskassza, biztosítás/ ezek részleteire nem hívták fel kellő mélységig az ügyfelek figyelmét.
Nem csak náluk, hanem majdnem minden banknál problémát jelent a tájékoztatási kötelezettség elmulasztása.
Cetelem Bank
Elsősorban ügyfélszerzési gyakorlata aggályos. Szívesen értesítik az ügyfeleket kéretlenül is, hogy jelentős összegű hitelkereteket biztosítanak részükre, amelyre aztán sokan „elcsábulnak”. Érdemi és hatékony hitelbírálat nélkül komoly összegeket bocsájtanak az ügyfelek rendelkezésére. A behajtási gyakorlatuk viszont csak ritka estben kompromisszumkész. Gyorsan felmondják a szerződéseket. Nem javasoljuk ennél a banknál semmilyen konstrukció igénybe vételét.
Athlon Zrt., Provident Zrt., Ká-Pé Hitel Zrt. és egyéb pénzügyi szolgáltatók
Tipikusan a szegénysorban és a nyomor-szinten élő emberek „csábulnak el” ezekre a rendkívül rossz hitelekre, vagy ami még jellemző, hogy azért vesznek fel hiteleket, hogy hitel elmaradásukat ebből finanszírozzák – ami által még súlyosabb helyzetbe kerülnek. A Pénzügyi Felügyeletnek vagy a törvényi szabályozásnak mindenképpen lépnie kellene a törvényesnek látszó, de mégis a jó erkölcsbe ütköző, az ügyfél helyzetét kihasználó szerződések felülvizsgálatára. Behajtási gyakorlatuk szigorú, kompromisszumra képtelen. Nem csak az az uzsorás, aki zsebből ad pénzt, elfogadhatatlan feltételekkel, hanem az is, aki a hivatalosság mögé bújik. Nem javasoljuk bármilyen tranzakció elindítását ezeknél a cégeknél.
„Futottak még” kategória
• Lízingcégek: /CIB Lízing/ kompromisszum-készsége rendkívül alacsony, de ez csaknem minden gépjármű finanszírozással is foglalkozó bankra érvényes.
• Az OTP aránylag gyorsan átadja a Faktoringnak a problémás ügyeket, semmilyen kaput nem hagy nyitva a visszatérésre, még akkor sem, ha az ügyfél helyzete megváltozik, és már tudná fizetni a törlesztőrészleteit.
• A CIB Bank Jelentősen túlfinanszírozta az ügyleteket. Szép nyomtatványokat állított ki a banki segítségnyújtási lehetőségekről, ezek viszont nincsenek összhangban a gyakorlattal. Teljesíthetetlen feltételekhez kötik ezeket a lehetőségeket.
Az egyéb pénzügyi szolgáltatókkal azért nem foglalkozunk, mert refinanszírozás hiányában új hiteleket már nem helyeznek ki. Jelen pillanatban az adósságok behajtásával vannak elfoglalva, kissé meglepett a PSZÁF állásfoglalása, mely szerint ezek vizsgálatakor nem talált kirívó rendellenességet. Ez természetesen attól függ, hogy mit vizsgálunk. Jellemző az ingatlanok feltűnő érték-aránytalansággal történő eladása, általában saját érdekeltségű, de bújtatott cégek javára, ill. szándékos időhúzás, amely „arra játszik”, hogy a drasztikus kamatok és költségek feléljék az ingatlan értékét. Sajnos sok esetben az ingatlan elvesztésén túl a bank még meg nem térült kárt is felszámol, amely az újrakezdés lehetőségét is elveszi az emberektől.
Javaslataink:
1. A pénzügyi kormányzat kötelezze a pénzintézeteket, hogy ne csak az árfolyamkockázatról írassanak alá nyilatkozatot az ügyfelekkel, hanem úgy, ahogy a dohánytermékekre is kötelező ráírni, hogy a dohányzás milyen károkat okoz, azt is közöljék az ügyfelekkel, hogy a nem fizetés milyen jogkövetkezményekkel jár részükre. Ehhez szívesen felajánljuk segítségünket.
2. A tartozás mértéknek limitálására a lehető leggyorsabban jogszabályt szükséges alkotni. melynek lényege egy adott ügyletben a tartozás mértékének maximalizálása. Jelen pillanatban egy tartozás akár olyan mértéket is elérhet, mint Magyarország teljes GDP-je. A csillagos ég a határ, ennek okai:
• Az ügyfél halogató taktikája, mellyel az időt húzza, holott az ingatlan már gazdaságosan nem megvédhető és a tartozás mértéke a végtelenségig növekedni fog.
• A bank halogató taktikája. amely az értékesebb ingatlanok megszerzésére irányul.
• A drasztikus végrehajtási költségek /pl. a végrehajtó 10%-os behajtási jutaléka/.
• A végrehajtási moratórium, amellyel a Kormányzat ugyan megakadályozza a kilakoltatásokat, de a költségek megállítására már nem tért ki, ezért az ügyfelek eladósodottsága az egekbe fog emelkedni.
A banki feketelistát a Banki és Végrehajtási Károsultak Információs Irodája negyedévente megújítja.
További információkat a témával kapcsolatban a www.profipolgarmester.hu internetes újságban találhatnak.
Banki Károsultak Információs Irodája
2010. december 15., szerda
2010. december 14., kedd
2010. december 7., kedd
Újabb fecnin, küldött valamilyen "végzést" aláírás nélkül!....... PANASZ!!!
A közjegyzői kar a jog vitán felül álló érvényre juttatásáért tevékenykedik.
A közjegyzői kar az ország egész területén biztonságosabb alternatívát kínál magán és vállalati ügyfeleinek, teljes körű jogi szolgáltatást nyújtva a közjegyzői okiratba foglalt jognyilatkozatokkal és jogügyletekkel kapcsolatban.
Tevékenységét jogszabályban megállapított díjszabás alapján, függetlenül, pártatlanul és jogszerűen végzi.
HA EZ ÍGY LENNE, AKKOR MEGVIZSGÁLNÁK A FIZETÉSI MEGHAGYÁS JOGOSSÁGÁT IS, MIELŐTT KIADJÁK! HAZUGSÁG ÉS ÚJABB KORRUPCIÓ MELEG ÁGYA!
Kérjük, a Tisztelt Törvényhozó Kormánytól, hogy a fizetési meghagyásos eljárásról szóló 2009. évi L. törvény (továbbiakban: Fmhtv.) - teljesen feleslegesen hozott törvény - hatályon kívül helyezését.
NINCS felügyeleti, ellenőrzési, jogorvoslati lehetőség, így a közjegyzők azt csinálnak, amit csak akarnak, mert nem ellenőrzi őket senki! A bírósági szakban van törvényi jogorvoslati lehetőség.
Kérjük, a Tisztelt nyomozó hatóságokat, ügyészséget, hogy a korrupció megelőzése érdekében nyomozást elrendelni szíveskedjenek a fizetési meghagyásos rendszer közjegyzők által elkövetett hatalmi visszaélései valamint a munkakörében elkövetett visszaélések végett.
To: jogi@kamara.mokk.hu
Sent: Monday, December 06, 2010 11:35 AM
Subject: Panasz
Tisztelt Magyar Országos Közjegyzői Kamara!
A Fehér Kéményseprők Országos Társadalmi Szerveztek Szövetségét megkereső ügyfelek nevében, panasszal élünk, valamint etikai vizsgálat elrendelését kérjük az ismeretlen Ferenczyné dr. Aszódi Csilla közjegyző ellen.
A közjegyző több fizetési meghagyás kibocsátását is kezdeményezte, annak jogosságát, vagy megalapozottságát mellőzve.
A fizetési meghagyásokra, mi mint az adóst képviselő szervezet válaszoltunk a törvényben előírt határidőn belül ellentmondóssal élve.
Erre a közjegyző asszony, egy újabb fecnin, küldött valamilyen "végzést" aláírás nélkül!
Idézem"..........................................kötelezett ellen indított fizetési meghagyásos eljárásban meghozta az alábbi (középre) végzést.
A közjegyző a fizetési meghagyásos eljárásról szóló 2009. évi L törvény (Fmhtv) 1 § - ának (1) bekezdése értelmében alkalmazandó Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. Törvény (Pp.) 95. paragrafusának (2) bekezdésa alapján felhívja a kötelezettet, hogy a 41020/Ü/30496/2010 fizetési meghagyással szemben 2010. november hó 16. napján beérkezett és előterjesztett ellentmondása alábbi hiányait e végzés kézbesítésétől számított 15 nap alatt pótolja.
Amennyiben a felhívásnak a fenti határidő alatt nem tesz eleget, a közjegyző mint elbírálásra alkalmatlant el fogja utasítani.
(középen) jogorvoslat
A végzés ellen fellebbezésnek helye nincs."
Kérdések:
1. Milyen alapon hoz bírósági szakban és arra hivatkozva 1952. évi III. Törvény (Pp.) 95. paragrafusának (2) végzést a közjegyző, ha szakmailag nem BÍRÓ és bírósági alkalmazott? Szakmai tudása sem éri el a bírósági titkárét sem.
2. Mire hívja fel hiánypótlásba, határidőhöz kötve az ügyfélt? Mit akar egyáltalán? A megküldött aláírás nélküli fecni nem tartalmazza a felhívás mi voltát.
3. Egyértelműen látható, hogy a közjegyző visszaélve a munkaköri hatalmával, (korrupciót elkövetve) olyan kötelezettséget kér, mely teljesíthetetlen, vagyis mindent elkövet, hogy a fizetési meghagyás élő lehessen, az ellen jogilag NE lehessen törvény adta lehetőséggel az ellentmondással élni. Valószinűsíthető a szándékosság, mely szerint a jogtalan követelés fejében az ingatlan vagyont szerezhessék meg a korrupt végrehajtókkal együtt.
Tájékoztatom, hogy a közjegyzőt telefonon 06-69-304-362 számon elérve kértem, mondja el mi ez, de kinevetve elküldött melegebb éghajlatra azt mondva, úgy is az lesz amit ő akar, mehetek bárhova.
Ezután felhívtam a 06-1-489-4880 számon majd a 3-as gombon kapcsolva a jogi osztályt, ahol érdemben nem tudtak mit mondani, csak azt, hogy az ügyfélszolgálat a 06-1-231-4008 számon segít.
Felhívtam, ahol egyáltalán nem voltak tisztában azzal sem, hogy miről beszélek, mármint közjegyző hogy hozhat végzést. Tehát egyáltalán nem segítettek érdemben.
Majd újra hívtam a 06-1-489-4880 központi számot, ahol kértem, hogy adja meg azt a számot ahol bejelentést tehetek a közjegyző ellen. Ezen email cím megadása után most írásban kérem a MOKK belső vizsgálatát, valamint a bűncseleményt elkövető közjegyző ellen azonnali büntető eljárás megindítását kérjük az ügyfelek nevében!
Sérelmezzük továbbá, hogy azok a közjegyzők, akik több mint 1 700 000 embert kevertek adósság csapdába, azzal, hogy ellenjegyeztek a bankok mellett (búsás összegekért) tisztességtelen hitelszerződéseket valamint ingatlan tulajdon jog megszerzésére készült "opciós" szerződéseket, nem tájékoztatva az adósokat annak veszélyére. Most a fizetési meghagyásos eljárást, SZAKMAI TUDÁS NÉLKÜL, valami felismerhetetlen formátumú fecnin, ugyan ezen szerencsétlen adósokon próbálják érvényesíteni, olykor hivatali visszaélést elkövetve.
Nincs BÍRÓI végzettségük, szakmai tapasztalatuk, ennek ellenére polgári peres ügyekben hoznak végzéseket. HOL ITT A JOGORVOSLATI LEHETŐSÉGE az adósnak. Mindenáron azt akarják elérni, hogy az 1 700 000 ember családostól, (négy tagú családnál 6 800 000 ember) kerüljön az utcára! Mert így a közjegyzők is részesülnek a jogtalanul megszerzett ingatlanaik értékéből.
EZ MÁR GYOMOR FORGATÓ viselkedés, nem hogy korrupció és kizsákmányolás a CSALÁDGYÍLKOS BANKOK RÉSZÉRŐL
Tisztelettel:
Dabasi Tamás elnök
Fehér Kéményseprők Országos Társadalmi Szervezetek Szövetsége
Otthon és Érdekvédők Magyarországi Szövetsége
A közjegyzői kar az ország egész területén biztonságosabb alternatívát kínál magán és vállalati ügyfeleinek, teljes körű jogi szolgáltatást nyújtva a közjegyzői okiratba foglalt jognyilatkozatokkal és jogügyletekkel kapcsolatban.
Tevékenységét jogszabályban megállapított díjszabás alapján, függetlenül, pártatlanul és jogszerűen végzi.
HA EZ ÍGY LENNE, AKKOR MEGVIZSGÁLNÁK A FIZETÉSI MEGHAGYÁS JOGOSSÁGÁT IS, MIELŐTT KIADJÁK! HAZUGSÁG ÉS ÚJABB KORRUPCIÓ MELEG ÁGYA!
Kérjük, a Tisztelt Törvényhozó Kormánytól, hogy a fizetési meghagyásos eljárásról szóló 2009. évi L. törvény (továbbiakban: Fmhtv.) - teljesen feleslegesen hozott törvény - hatályon kívül helyezését.
NINCS felügyeleti, ellenőrzési, jogorvoslati lehetőség, így a közjegyzők azt csinálnak, amit csak akarnak, mert nem ellenőrzi őket senki! A bírósági szakban van törvényi jogorvoslati lehetőség.
Kérjük, a Tisztelt nyomozó hatóságokat, ügyészséget, hogy a korrupció megelőzése érdekében nyomozást elrendelni szíveskedjenek a fizetési meghagyásos rendszer közjegyzők által elkövetett hatalmi visszaélései valamint a munkakörében elkövetett visszaélések végett.
To: jogi@kamara.mokk.hu
Sent: Monday, December 06, 2010 11:35 AM
Subject: Panasz
Tisztelt Magyar Országos Közjegyzői Kamara!
A Fehér Kéményseprők Országos Társadalmi Szerveztek Szövetségét megkereső ügyfelek nevében, panasszal élünk, valamint etikai vizsgálat elrendelését kérjük az ismeretlen Ferenczyné dr. Aszódi Csilla közjegyző ellen.
A közjegyző több fizetési meghagyás kibocsátását is kezdeményezte, annak jogosságát, vagy megalapozottságát mellőzve.
A fizetési meghagyásokra, mi mint az adóst képviselő szervezet válaszoltunk a törvényben előírt határidőn belül ellentmondóssal élve.
Erre a közjegyző asszony, egy újabb fecnin, küldött valamilyen "végzést" aláírás nélkül!
Idézem"..........................................kötelezett ellen indított fizetési meghagyásos eljárásban meghozta az alábbi (középre) végzést.
A közjegyző a fizetési meghagyásos eljárásról szóló 2009. évi L törvény (Fmhtv) 1 § - ának (1) bekezdése értelmében alkalmazandó Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. Törvény (Pp.) 95. paragrafusának (2) bekezdésa alapján felhívja a kötelezettet, hogy a 41020/Ü/30496/2010 fizetési meghagyással szemben 2010. november hó 16. napján beérkezett és előterjesztett ellentmondása alábbi hiányait e végzés kézbesítésétől számított 15 nap alatt pótolja.
Amennyiben a felhívásnak a fenti határidő alatt nem tesz eleget, a közjegyző mint elbírálásra alkalmatlant el fogja utasítani.
(középen) jogorvoslat
A végzés ellen fellebbezésnek helye nincs."
Kérdések:
1. Milyen alapon hoz bírósági szakban és arra hivatkozva 1952. évi III. Törvény (Pp.) 95. paragrafusának (2) végzést a közjegyző, ha szakmailag nem BÍRÓ és bírósági alkalmazott? Szakmai tudása sem éri el a bírósági titkárét sem.
2. Mire hívja fel hiánypótlásba, határidőhöz kötve az ügyfélt? Mit akar egyáltalán? A megküldött aláírás nélküli fecni nem tartalmazza a felhívás mi voltát.
3. Egyértelműen látható, hogy a közjegyző visszaélve a munkaköri hatalmával, (korrupciót elkövetve) olyan kötelezettséget kér, mely teljesíthetetlen, vagyis mindent elkövet, hogy a fizetési meghagyás élő lehessen, az ellen jogilag NE lehessen törvény adta lehetőséggel az ellentmondással élni. Valószinűsíthető a szándékosság, mely szerint a jogtalan követelés fejében az ingatlan vagyont szerezhessék meg a korrupt végrehajtókkal együtt.
Tájékoztatom, hogy a közjegyzőt telefonon 06-69-304-362 számon elérve kértem, mondja el mi ez, de kinevetve elküldött melegebb éghajlatra azt mondva, úgy is az lesz amit ő akar, mehetek bárhova.
Ezután felhívtam a 06-1-489-4880 számon majd a 3-as gombon kapcsolva a jogi osztályt, ahol érdemben nem tudtak mit mondani, csak azt, hogy az ügyfélszolgálat a 06-1-231-4008 számon segít.
Felhívtam, ahol egyáltalán nem voltak tisztában azzal sem, hogy miről beszélek, mármint közjegyző hogy hozhat végzést. Tehát egyáltalán nem segítettek érdemben.
Majd újra hívtam a 06-1-489-4880 központi számot, ahol kértem, hogy adja meg azt a számot ahol bejelentést tehetek a közjegyző ellen. Ezen email cím megadása után most írásban kérem a MOKK belső vizsgálatát, valamint a bűncseleményt elkövető közjegyző ellen azonnali büntető eljárás megindítását kérjük az ügyfelek nevében!
Sérelmezzük továbbá, hogy azok a közjegyzők, akik több mint 1 700 000 embert kevertek adósság csapdába, azzal, hogy ellenjegyeztek a bankok mellett (búsás összegekért) tisztességtelen hitelszerződéseket valamint ingatlan tulajdon jog megszerzésére készült "opciós" szerződéseket, nem tájékoztatva az adósokat annak veszélyére. Most a fizetési meghagyásos eljárást, SZAKMAI TUDÁS NÉLKÜL, valami felismerhetetlen formátumú fecnin, ugyan ezen szerencsétlen adósokon próbálják érvényesíteni, olykor hivatali visszaélést elkövetve.
Nincs BÍRÓI végzettségük, szakmai tapasztalatuk, ennek ellenére polgári peres ügyekben hoznak végzéseket. HOL ITT A JOGORVOSLATI LEHETŐSÉGE az adósnak. Mindenáron azt akarják elérni, hogy az 1 700 000 ember családostól, (négy tagú családnál 6 800 000 ember) kerüljön az utcára! Mert így a közjegyzők is részesülnek a jogtalanul megszerzett ingatlanaik értékéből.
EZ MÁR GYOMOR FORGATÓ viselkedés, nem hogy korrupció és kizsákmányolás a CSALÁDGYÍLKOS BANKOK RÉSZÉRŐL
Tisztelettel:
Dabasi Tamás elnök
Fehér Kéményseprők Országos Társadalmi Szervezetek Szövetsége
Otthon és Érdekvédők Magyarországi Szövetsége
2010. december 5., vasárnap
AZ ALJASSÁG CSÚCSA!!! Budafok: 4 GYEREKKEL - kilakoltatás !!!
A Budafokról kilakoltatott néggyermekes édesanya újabb kétségbeesett levele. /Barikád nyomán/
Végső elkeseredésemben és utolsó lehetőségként kérem az Önök, segítségét! Nem is tudom, hol kezdjem… Talán a radikális végkifejletnél kezdeném.
2010. június 15-én, a kilakoltatási moratórium ellenére brutális kegyetlenséggel vették el az otthonunkat. Az Édesanyámat majdnem a sírba tették, hiszen olyan sokk érte a 300 fős terminátor sereg láttán. Három csöppnyi kislányomat a barátaink menekítették ki a gyámhatóság karmai közül, de még így is több órát bujdokoltak az erdőben, üldözőik elől…
Hiába voltak segítségünkre civil szervezetek, akik önzetlen segítséget nyújtva tették ki magukat a rendőri atrocitásnak, hiába voltak parlamenti képviselők, és hiába voltak segítségünkre különböző pártoktól (nem parlamenti) EMBER-ek, nem tudták megakadályozni ezt a szörnyűséget! Pedig erre csak egyetlen egy embernek kellett volna egyetlen tollvonással intézkednie…
A történet persze nem itt kezdődik és nem is ér véget…
Az egész kerek történet 2003-ban kezdődött el.
Azt azért elmondanám, hogy ma Magyarországon nincs olyan hivatal és vezető beosztású politikus, akit ne kerestem volna fel az ügyemmel kapcsolatban, de zárt ajtókkal és süket fülekkel találkoztam mindenütt, annyi volt az egész hozzászólásuk, hogy együtt éreznek velünk, de sajnos nem az Ő kompetenciájuk segíteni ebben az ügyben! Hozzáteszem, nem csak mi vagyunk ebben a helyzetben, hanem tudomásom szerint 1 millió 700 ezer család….
Tehát nemcsak a saját családomnak kértem a segítséget, hanem ezeknek a családoknak is . HIÁBA! Nekünk még annyiban szerencsésnek mondható a helyzetünk, hogy nem kerültünk rögtön az utcára, mert egy család felajánlotta a saját házát, átmeneti segítségképpen a családomnak.
És itt kezdődik az, ami nagyon jellemző ma a magyar társadalomra. A család, aki segítségünkre sietett, most problémával találta szemben magát, mert rajtunk segíteni próbáltak. Így mivel mi nem kívánhatjuk és nem is akarjuk, hogy miattunk bármi kellemetlenséget kelljen elszenvedniük, még karácsony előtt el kell hagynunk a házat, melyet felajánlottak számunkra…
Ha valami csoda nem történik, akkor bizony az utcára kerülünk… a kislányokat elragadja az állam brutális intézménye a gyámhatóság… Édesanyám, aki csodával határos módon élte túl ezt a brutális rendőri attakot, ezt már nem fogja túlélni… Mi meg…
Sürgős megoldandó problémánk miatt, hogy ne kelljen a telet az utcán töltenünk, mi is gőzerővel keressük a megoldást. Azonban "több szem többet lát" alapján és az időszűke miatt nemzeti érzelmű honfitársaimhoz is fordulok, és kérem segítségüket. Ha van olyan személy vagy család, aki rendelkezik olyan budapesti vagy Budapest környéki házzal, amelyet fel tud ajánlani és amelyben hét ember (három felnőtt és 4 gyermek) és két kutyánk elfér, kérem keressen meg bennünket a krisztina.tauzin@gmail.com e-mail címen, hogy a részleteket megbeszélhessük.
Minden segítő kézre szükségünk van!
Tisztelettel:
Tauzin Krisztina s.k.
Budakeszi, 2010. December / Álomhava / 01.
szerk.megj:
Korrupt, gyilkos ”társadalomban” csak ez a módszer várható azzal szemben, akik ezt a helyzetet generálták, előidézték. Nincs sem család, sem gyermek. A pénz, a vagyon az Úr. Az élet, az emberi értékek, a gyerekek jövője annullálva lettek 1996 óta, s napjainkban már, meghatározhatatlan mértékben. Határtalanul dúl az ingatlanmaffia és szedi brutálisan az áldozatait.
Csak egy a kérdés. Meddig,... meddig tehetik meg ezt büntetlenül ?
Végső elkeseredésemben és utolsó lehetőségként kérem az Önök, segítségét! Nem is tudom, hol kezdjem… Talán a radikális végkifejletnél kezdeném.
2010. június 15-én, a kilakoltatási moratórium ellenére brutális kegyetlenséggel vették el az otthonunkat. Az Édesanyámat majdnem a sírba tették, hiszen olyan sokk érte a 300 fős terminátor sereg láttán. Három csöppnyi kislányomat a barátaink menekítették ki a gyámhatóság karmai közül, de még így is több órát bujdokoltak az erdőben, üldözőik elől…
Hiába voltak segítségünkre civil szervezetek, akik önzetlen segítséget nyújtva tették ki magukat a rendőri atrocitásnak, hiába voltak parlamenti képviselők, és hiába voltak segítségünkre különböző pártoktól (nem parlamenti) EMBER-ek, nem tudták megakadályozni ezt a szörnyűséget! Pedig erre csak egyetlen egy embernek kellett volna egyetlen tollvonással intézkednie…
A történet persze nem itt kezdődik és nem is ér véget…
Az egész kerek történet 2003-ban kezdődött el.
Azt azért elmondanám, hogy ma Magyarországon nincs olyan hivatal és vezető beosztású politikus, akit ne kerestem volna fel az ügyemmel kapcsolatban, de zárt ajtókkal és süket fülekkel találkoztam mindenütt, annyi volt az egész hozzászólásuk, hogy együtt éreznek velünk, de sajnos nem az Ő kompetenciájuk segíteni ebben az ügyben! Hozzáteszem, nem csak mi vagyunk ebben a helyzetben, hanem tudomásom szerint 1 millió 700 ezer család….
Tehát nemcsak a saját családomnak kértem a segítséget, hanem ezeknek a családoknak is . HIÁBA! Nekünk még annyiban szerencsésnek mondható a helyzetünk, hogy nem kerültünk rögtön az utcára, mert egy család felajánlotta a saját házát, átmeneti segítségképpen a családomnak.
És itt kezdődik az, ami nagyon jellemző ma a magyar társadalomra. A család, aki segítségünkre sietett, most problémával találta szemben magát, mert rajtunk segíteni próbáltak. Így mivel mi nem kívánhatjuk és nem is akarjuk, hogy miattunk bármi kellemetlenséget kelljen elszenvedniük, még karácsony előtt el kell hagynunk a házat, melyet felajánlottak számunkra…
Ha valami csoda nem történik, akkor bizony az utcára kerülünk… a kislányokat elragadja az állam brutális intézménye a gyámhatóság… Édesanyám, aki csodával határos módon élte túl ezt a brutális rendőri attakot, ezt már nem fogja túlélni… Mi meg…
Sürgős megoldandó problémánk miatt, hogy ne kelljen a telet az utcán töltenünk, mi is gőzerővel keressük a megoldást. Azonban "több szem többet lát" alapján és az időszűke miatt nemzeti érzelmű honfitársaimhoz is fordulok, és kérem segítségüket. Ha van olyan személy vagy család, aki rendelkezik olyan budapesti vagy Budapest környéki házzal, amelyet fel tud ajánlani és amelyben hét ember (három felnőtt és 4 gyermek) és két kutyánk elfér, kérem keressen meg bennünket a krisztina.tauzin@gmail.com e-mail címen, hogy a részleteket megbeszélhessük.
Minden segítő kézre szükségünk van!
Tisztelettel:
Tauzin Krisztina s.k.
Budakeszi, 2010. December / Álomhava / 01.
szerk.megj:
Korrupt, gyilkos ”társadalomban” csak ez a módszer várható azzal szemben, akik ezt a helyzetet generálták, előidézték. Nincs sem család, sem gyermek. A pénz, a vagyon az Úr. Az élet, az emberi értékek, a gyerekek jövője annullálva lettek 1996 óta, s napjainkban már, meghatározhatatlan mértékben. Határtalanul dúl az ingatlanmaffia és szedi brutálisan az áldozatait.
Csak egy a kérdés. Meddig,... meddig tehetik meg ezt büntetlenül ?
2010. december 1., szerda
Közlemény! Részvétünket fejezzük ki Dabasi Tamásnak!!!
A mai nap volt Dabasi Tamás rágalmazási pere. Sudár Zoltán jelentette fel, amiért Dabasi Tamás bátran lemerte írni, hogy Sudár nem más, mint egy közönséges bűnöző, egy ingatlan-maffiózó.
Dabasi Tamás az év minden napján az eladósodott kisemberekért küzd önzetlenül! Életveszélyes fenyegetések, feljelentések, véget nem érő bírósági tárgyalások, zaklatások tarkítják mindennapjait. Édesanyja a mindennapi idegeskedésbe, a folyamatos aggódásba belebetegedett.
Anyukája már reggel rosszul lett, Tamás nem is akarta magára hagyni, azonban el kellett mennie a tárgyalásra, mert ha nem megy el, ismét rendőrök állították volna elő.
Édesanyja egész nap fiáért aggódott, de a szíve nem bírta tovább. Ma délután 15:00 óra után értesítették a mentőket, de már nem tudtak rajta segíteni. Dabasi Tamás édesanyja 75 éves korában elhunyt. Dabasi Tamás a bíróság épületéből kilépve értesült édesanyja halálhíréről. Azonnal hazasietett. Ha az ilyen Sudár féle bűnözők miatt nem kellett volna ennyit aggódnia, vagy ha Tamás otthon lehetett volna édesanyja mellett, akkor valószínűleg most is élne!
Családgyilkos bankok és ingatlan-maffiózók nyomorgatják a magyar népet! Tamás rossz anyagi körülmények közt él, de így is önzetlenül harcol az elnyomóink ellen! Önmagának nem kérne segítséget, de mi segítünk neki, és minden „hitelest” arra kérünk, hogy segítsen Tamásnak ebben a nehéz helyzetben! Ő soha nem kért, mindig csak segített. Most neki van szükségre a segítségre. Akinek csak tud, az lehetőségeihez mérten támogassa Tamást. Párezer forint, vagy egy bíztató levél…
Tudassuk vele, hogy nincsen egyedül! Fejezzük ki részvétünket.
Dabasi Tamás email címe: info@feherkemeny.com
Dabasi Tamás az év minden napján az eladósodott kisemberekért küzd önzetlenül! Életveszélyes fenyegetések, feljelentések, véget nem érő bírósági tárgyalások, zaklatások tarkítják mindennapjait. Édesanyja a mindennapi idegeskedésbe, a folyamatos aggódásba belebetegedett.
Anyukája már reggel rosszul lett, Tamás nem is akarta magára hagyni, azonban el kellett mennie a tárgyalásra, mert ha nem megy el, ismét rendőrök állították volna elő.
Édesanyja egész nap fiáért aggódott, de a szíve nem bírta tovább. Ma délután 15:00 óra után értesítették a mentőket, de már nem tudtak rajta segíteni. Dabasi Tamás édesanyja 75 éves korában elhunyt. Dabasi Tamás a bíróság épületéből kilépve értesült édesanyja halálhíréről. Azonnal hazasietett. Ha az ilyen Sudár féle bűnözők miatt nem kellett volna ennyit aggódnia, vagy ha Tamás otthon lehetett volna édesanyja mellett, akkor valószínűleg most is élne!
Családgyilkos bankok és ingatlan-maffiózók nyomorgatják a magyar népet! Tamás rossz anyagi körülmények közt él, de így is önzetlenül harcol az elnyomóink ellen! Önmagának nem kérne segítséget, de mi segítünk neki, és minden „hitelest” arra kérünk, hogy segítsen Tamásnak ebben a nehéz helyzetben! Ő soha nem kért, mindig csak segített. Most neki van szükségre a segítségre. Akinek csak tud, az lehetőségeihez mérten támogassa Tamást. Párezer forint, vagy egy bíztató levél…
Tudassuk vele, hogy nincsen egyedül! Fejezzük ki részvétünket.
Dabasi Tamás email címe: info@feherkemeny.com
2010. november 17., szerda
A végrehajtók fosztogató vállalkozásai…....
A végrehajtók fosztogató vállalkozásai… – Tudósítás az otthonvédők sajtótájékoztatójáról
Posted on 2010/11/18 by Nifadmin SZRTI – Audie
Talpra Magyar!
A Pénzügyi Szervezetek Lakossági Figyelője Egyesület, a Fehér Kéményseprők Országos Társadalmi Szervezetek Szövetsége és az Otthon- és Érdekvédők Magyarországi Szövetsége közös sajtótájékoztatót tartott október 27-én a Parlament Kávézóban. Erre azért volt szükség, mert a civil szervezeteket ismét kijátszotta az aktuális kormányzat. A civilek bevonása csupán díszlet volt, javaslataik lényegét figyelmen kívül hagyták, és így az ominózus “8 pont”, melyet fennhangon hirdettek ki, csupán választási fogás volt! Egy látszat megoldás, mely lényegesen nem segít, nem védi meg az embereket a külföldi többségi tulajdonú bankok, multik kifosztása ellen.
Eddig ők segítettek nekünk, ám ezúttal nekünk is segítenünk kell nekik, hogy továbbra is tehessenek érdekeinkért. Ezt nem csak azzal tehetjük meg, hogy nyíltan kiállunk mellettük, hanem azzal is, hogy munkájukat segítjük; ki-ki a maga lehetőségei szerint. Információkkal, anyagi és szakmai támogatással, munkával, de legfőképpen bátorsággal és elszántsággal! Ahogy Dabasi Tamás fogalmazott ha ki is dől egyikük, mindig kell lennie olyan bátraknak és elhivatottaknak, akik tovább viszik a zászlót!
Sajtótájékoztató október 27.
Előljáróban megjegyezzük, hogy a jelenlegi törvényi szabályozások tarthatatlanok, több területen és több szempontból is.
A bírósági önálló végrehajtók közül sokaknál az ÖNÁLLÓSÁG leginkább abban nyilvánul meg, hogy tesznek azokra a törvényekre, rendelkezésekre, melyek melyek egyéni haszonszerzésük útjában állnak. Azokat azonban melyeket saját hasznukra tudják fordítani, nagyon is szem előtt tartják, és akár az emberi tisztesség határán túl is rákényszerítik akire csak tudják. Röviden, nem csak élnek, de visszaélnek a törvény adta lehetőségekkel.
kapcsolódó írások: MINEK A KORMÁNY, HA …, MOSOLYGÓ GAZEMBER
Az önállóságukat olyannyira deklarálta a kormányzás, hogy rájuk nem vonatkoznak a többi állampolgárra és jogi személyekre kötelező adótörvények sem!
Azon túlmenően, hogy nekik nem kellett a számla kiállításával egyidejűleg annak adójárulékát is megfizetni, (már amire mégis készítettek számlát) Bár erre a végrehajtót nem kötelezi semmi, mint az alábbi rendelkezésből látható:
“2004 január 1-től az önálló bírósági végrehajtó és a végrehajtói iroda fő tevékenysége tekintetében az 1992. évi LXXIV törvény 4/A § alapján, nem minősül adóalanynak. Erre tekintettel a közhatalmi tevékenységgel kapcsolatban felmerült, a 14/1994 ( (IX.8) IM.sz. rendelet alapján felszámított díjak és költségek tekintetében számlaadási kötelezettsége nincs.
Költségelszámolásra a végrehajtó által kiállított, a díjakat és költségeket megállapító jogerős intézkedése alkalmas, figyelemmel az 1994 évi LIII. tv. 225§ /2/ bekezdésére. A teljesítést igazoló számviteli bizonylat, ebben az esetben készpénz fizetésnél a bevételi pénztárbizonylat, átutalás esetén a bankszámlakivonat.” (Ez azt jelenti, hogy a végrehajtó dönti el, hogy mit számol el, vagy mit nem számol el – lényegében azt csinál amit akar. Ő állítja ki a jogerős intézkedést, arról hogy mit akar elszámolni. – vagyis mennyit bevételre tart igényt, és ebből mennyit tesz nyilvánossá. Mivel számlaadási kötelezettsége nincsen, az adóhivatal felé nem kell elszámolni, adót nem fizet ezért lényegében önálló fosztogató vállalkozást működtet, állami, rendőri és törvényi segítséggel – a szerk.)
A végrehajtók túlkapásain túlmenően a bankok pozitív megkülönböztetése is tarthatatlan, mely szintén a törvényi külön szabályozásokból fakad.
A bankok kivételezettsége azzal kezdődött, (mikor a banktörvényt megalkották, még a rendszerváltás előtt!), hogy minden természetes személyt a bankok használatára köteleztek.
A bankok az indokolatlanul és irreálisan magas extra profitjukat biztosító plusz költségeket azon nyomban az ügyfeleikre hárították, mégpedig ellenszolgáltatás nélkül!
Erre egyetlen példát mondanék, egy diák, aki a nyári szünidőjében megkeresett kis pénzét csak úgy kaphatta meg a munkáltatójától, hogy bankszámla nyitására kötelezték, ahová ezt átutalták. Miután a pénzecskéje egy részét benthagyta, normális rendszerben ennek kamatoznia kellett volna, ha a számláján semmi mozgás nem történik, ezzel szemben pár hónap múlva a bank felszólította, hogy tartozása van, és fizessen be x ezer forintot. Mint kiderült a banknak akkora “költségei” keletkeztek azzal, hogy a gyermek pénzét használta, hogy ez a pénzecske nemcsak elolvadt a bank használatában, ráadásul a bank még tovább finanszíroztatta volna magát egy kereset nélkül diákkal!
Létező probléma, hogy a bankok a felvett hiteleket nem is a megállapított összegben adják oda a felvevőnek, mindjárt levon belőlük egy jókora összeget, különböző költségeire hivatkozva, noha azokat már a hitel törlesztő részleteibe is bekalkulálta. Így a hitelt felvevő ügyfél már csak a csökkentett összeggel rendelkezhet.
A kölcsönöket irreálisan magas uzsorakamattal, és különböző kieszelt költségekkel terheli meg. Ráadásul kiszámíthatatlanul, hiszen bármikor egyoldalúan megváltoztathatja a törlesztő részletek nagyságát, s ezen a kormányzat ezúttal sem kívánt változtatni!
Miért teheti meg mindezt, és még sok más, az ügyfeleket károsító praktikáit, amit szolgáltatásnak címkéz?
Mert hagyjuk! Azért, mert a Parlamentben az ő támogatóik ülnek, akik az ő érdekeiket maximálisan kiszolgálják, pártállástól függetlenül. Valódi konkurenciájukat kiirtották (akércsak a többi multiét!), így csak egymás ál-konkurensei.
Ez rögvest kiderül abból, amint bármi, bármilyen kismértékben is fenyegetné extra profitjukat, rögtön egymást támogatva agresszívan lépnek fel.
Pedig van megoldás, hogy megszabaduljon az ország és a lakosság ettől az igától, az adósságcsapdától, az eladósítástól. De az ország és a benne élő szavazók elsöprő többségének érdekeit az alábbi néhány önfeláldozó civil szervezeten kívül senki sem, még maguk az érintettek sem! képviselik Pedig, ha ők családtagjaikkal együtt nem tesznek meg semmit a saját érdekükben, akkor ez a küzdelem nem csak egyoldalúvá, de reménytelenné is válhat. És itt nem a pártszimpátia, vagy a politikai hovatartozásról szólnak az események, hanem SZÁNDÉKOS, TERVEZETT és PARLAMENTI-, valamint KÖZHIVATALI segédlettel véghezvitt eladósításunkról, s az ebből következő teljes kifosztásunkról van szó! Mára már a
PUSZTA LÉTÜNK, ÉLETÜNK A TÉT!
internetfigyelo.wordpress.com : nyomán
2010. november 14., vasárnap
MINEK A KORMÁNY, HA A VÉGREHAJTÓ A KIRÁLY?
Kérjük, hogy mindenki küldje tovább a mellékletben küldött felhívást, és az ügy fontossága végett hozzon magával 10 embert!
MINEK A KORMÁNY, HA A VÉGREHAJTÓ A KIRÁLY?
A törvényben foglalt kilakoltatási moratórium ellenére is folyamatosan zajlanak a KILAKOLTATÁSOK, és BANKOK RÉSZÉRŐL az EGYOLDALÚ SZERZŐDÉS MÓDOSÍTÁSOK. a Bankokat, TOVÁBBRA is jogtalanul számolnak fel „UZSORA” költségeket az ügyfeleik részére.
A Fehér Kéményseprők Országos Társadalmi Szervezetek Szövetsége ezennel meghirdeti
ORSZÁGOS DEMONSTRÁCIÓJÁT
2010. 11. 19. –én 17:00 órakor
Budapest NEMZETI BANK ELÉ V. Kerület Bank utca
Ahol a törvénytelen, ingatlan maffiózók által elkövetett embertelen kilakoltatásokra kívánja felhívni a törvényhozók figyelmét, hisz a mai napig nem történt érdemi ügyintézés, hogy megállítsák a korrupciót és a sorozatos bűncselekményeket.
"Fehér Kéményseprők" Országos Társadalmi Szervezetek Szövetsége
Cím: 9600 - Sárvár, Akácfa út 33.
Telefon: 06-20/399-5821
MINEK A KORMÁNY, HA A VÉGREHAJTÓ A KIRÁLY?
A törvényben foglalt kilakoltatási moratórium ellenére is folyamatosan zajlanak a KILAKOLTATÁSOK, és BANKOK RÉSZÉRŐL az EGYOLDALÚ SZERZŐDÉS MÓDOSÍTÁSOK. a Bankokat, TOVÁBBRA is jogtalanul számolnak fel „UZSORA” költségeket az ügyfeleik részére.
A Fehér Kéményseprők Országos Társadalmi Szervezetek Szövetsége ezennel meghirdeti
ORSZÁGOS DEMONSTRÁCIÓJÁT
2010. 11. 19. –én 17:00 órakor
Budapest NEMZETI BANK ELÉ V. Kerület Bank utca
Ahol a törvénytelen, ingatlan maffiózók által elkövetett embertelen kilakoltatásokra kívánja felhívni a törvényhozók figyelmét, hisz a mai napig nem történt érdemi ügyintézés, hogy megállítsák a korrupciót és a sorozatos bűncselekményeket.
"Fehér Kéményseprők" Országos Társadalmi Szervezetek Szövetsége
Cím: 9600 - Sárvár, Akácfa út 33.
Telefon: 06-20/399-5821
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)